Tijd voor een nieuw uiterlijk, een nieuwe techniek?
Voldoet uw website nog steeds aan uw eisen?Heeft uw site onderscheidend vermogen? Uw eerste website is waarschijnlijk alleen gebouwd om aanwezig te zijn op het net.
Ontwikkelingen op Internet gaan tegenwoordig zo snel, dat een site voordat je het weet verouderd is.
En in relatief korte tijd is ook technisch meer mogelijk geworden, elke website kan tegenwoordig in een CMS-structuur worden opgebouwd.
Website restyling, uitbreiding
Net zo belangrijk als bij het ontwerpen van een (eerste) nieuwe website, is het uitvoeren van een behoeftenonderzoek bij de restyling van een bestaande website. Het resultaat van een dergelijk onderzoek is een sterkte-zwakte analyse die op korte, middel en lange termijn aanduidt op welke wijze de website dient te worden aangepast.Wat onderzoeken we bij een dergelijk behoeftenonderzoek?
Om een zo goed mogelijk beeld te verkrijgen van het kwaliteitsniveau van een huidige website en de veranderingen die de website dient te ondergaan om doelstellingen op langere termijn te bereiken, onderzoeken we de volgende elementen:- Uw doelstellingen mbt uw website (korte, middel en lange termijn).
- Welke doelgroepen u wenst te benaderen.
- Opbouw navigatiestructuur.
- Grafische vormgeving in relatie tot uw huisstijl.
- Aanwezige inhoud.
- Technische opbouw.
- Toegankelijkheid van de website.
- Mogelijkheden voor zelf-onderhoud van de website (CMS-systemen).
Dit conceptvoorstel is tevens de basis voor een prijssetting op te stellen.
Combinatie van doelstellingen, sterkte-zwakte analyse, actieplan en prijssetting wordt gebruikt als investeringsplan voor korte, middel en lange termijn.